skip to Main Content

Πως μπορεί να μας βοηθήσει το Focusing

Το Focusing μπορεί να μας διδάξει πώς :

  • να έλθουμε σε επαφή με βαθύτερα στρώματα της ύπαρξής μας και έτσι να γνωρίσουμε τί πραγματικά αισθανόμαστε και τι πραγματικά θέλουμε.
  • να συμφιλιωθούμε με τον εαυτό μας και να τον αποδεχτούμε όπως αληθινά είναι.
  • ν' αποκτήσουμε, ή και να βελτιώσουμε, τη σχέση μας με το σώμα μας.
  • να παίρνουμε σημαντικές αποφάσεις, μ' εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, την κρίση μας και την αξιολογική μας ικανότητα.
  • να μετατρέψουμε την αυτοκριτική και την ασάφεια των "μηνυμάτων" μας, όσον αφορά στην προσωπική, επαγγελματική και κοινωνική μας ζωή, σε ισχυρούς συμμάχους.
  • να βιώσουμε ηρεμία, δυναμισμό και απόλαυση της ζωής

Επίσης μπορεί να συνδυασθεί με την θεραπεία μας και έτσι αυξήσει την αποτελεσματικότητά της

Τηλ. +30 210 6459459 - e-mail: focusinghellas@yahoo.com - User:

Marta Stapert – Erik Verliefde

Focusing με Παιδιά

Η τέχνη της επικοινωνίας με παιδιά στο σχολείο και στο σπίτι

Εκδόσεις: Ελληνικό Κέντρο Focusing
Παραγωγή-Διανομή-Διάθεση: Εκδόσεις Κοντύλιwww.kondyli.gr

Κατεβάστε τα περιεχόμενα και δείγμα του βιβλίου

Focusing με Παιδιά

Tίτλος: Focusing με Παιδιά – Η τέχνη της επικοινωνίας με παιδιά στο σχολείο και στο σπίτι
Συγγραφείς: Marta Stapert – Erik Verliefde
Είδος: Ψυχολογία
Εκδόσεις: ‘Ελληνικό Κέντρο Focusing
Μετάφραση: Ζωή Βουλγαράκη (κεφ. 1,2,6), Παύλος Ζαρογιάννης (Πρόλογος), Άννα Καραλή (Οπισθόφυλλο), Έλλη Κούμουλου (κεφ. 8,9,10), Νικόλαος Κυπριωτάκης (11,12,13, Παράρτημα), Μαρίκα Ρέλλου (Εισαγωγή, κεφ. 3,4,5), Ρεβέκκα Ροδοπούλου (κεφ.7)
Επιστημονική επιμέλεια: Άννα Καραλή, Παύλος Ζαρογιάννης
Γλωσσική επιμέλεια-Διόρθωση: Στέλλα Σταθουλοπούλου, Νίκος Κυπριωτάκης
Εικαστικό εξωφύλλου: Ζωγραφιά της μικρής Άννας Κοκκολάρα
Εξώφυλλο-σελιδοποίηση: Δέσποινα Βαφείδου
Σελίδες: 220
ISBN 978-618-82556-1-6
Έτος έκδοσης: 2017
Τιμή: 18 €
Διανομή: Εκδόσεις Κοντύλι

Προλεγόμενα

(γράφουν οι: Παύλος Ζαρογιάννης και Άννα Καραλή)

Το βιβλίο αυτό μας συγκίνησε από την πρώτη στιγμή που το πήραμε στα χέρια μας. Είναι ένα βιβλίο απλό, θα μπορούσε να πει κανείς, χωρίς πολύπλοκες θεωρητικές αναζητήσεις, ωστόσο εξαιρετικά πλούσιο και περιεκτικό. Οι συγγραφείς καταφέρνουν να μας παρουσιάσουν, με λιτό και προσιτό τρόπο, ένα ιδιαίτερο ‘παιδο-κεντρικό’ μοντέλο επικοινωνίας και θεραπείας, που στηρίζεται στις αρχές τόσο της Προσωποκεντρικής Προσέγγισης, όσο και του Focusing (Διαδικασία Εστίασης), δίνοντας έμφαση στην παρουσίαση της πρακτικής εφαρμογής του μοντέλου τους.
Ένα μοντέλο που μπορεί να διερευνήσει περίπλοκα και κρίσιμα ζητήματα, όπως τα όρια, τη σχέση με γονείς και άλλους φροντιστές, αναπτυξιακά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικά μπλοκαρίσματα, εμπόδια επικοινωνίας, έκφρασης, κατανόησης, συσχέτισης, και γι’ αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε πτυχή της ζωής των παιδιών και των εφήβων, όπως στην οικογένεια, το σχολείο, το παιχνίδι, την κοινωνική και προσωπική τους ζωή.
Κεντρικό χαρακτηριστικό του προτεινόμενου μοντέλου είναι ότι αναδεικνύει τη σημασία και σπουδαιότητα της βιωματικότητας, της βιωματικής σχέσης με τον εαυτό και με τον άλλο. Δεν υποστηρίζει μία χειραγωγούμενη ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων, αλλά μία ανάπτυξη που εξελίσσεται μέσα από μία βιωματική σχέση τόσο με τον ίδιο τον εαυτό, όσο και με τον φροντιστή/θεραπευτή/εκπαιδευτή/δάσκαλο/καθηγητή. Γι’ αυτό το λόγο, το βιβλίο προτείνει και παρουσιάζει το πώς καλείσαι να είσαι μέσα σε μία θεραπευτική σχέση και όχι τι κάνεις σ’ αυτή. Δεν αναφέρεται δε μόνο στο πώς μπορείς να επικοινωνείς και να εργάζεσαι αποτελεσματικότερα με ένα παιδί/έναν έφηβο, αλλά καθρεπτίζει απλά και απτά τη διαδικασία του πώς μπορείς να γίνεις ένας εναργής, βιωματικός ακροατής των δυσκολιών, ανησυχιών και προβλημάτων του.
Οι συγγραφείς, βασιζόμενοι στην ευρεία γνώση και βαθιά πείρα της φιλοσοφίας και πρακτικής του Focusing, αλλά και στην πολύχρονη προσωπική τους εργασιακή εμπειρία, μοιράζονται μαζί μας προσωπικές απαντήσεις, και… αυτό κάνει το βιβλίο πολύ πρακτικό.
Ο αναγνώστης μπορεί να βρει πολύτιμο υλικό για ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων που αφορούν, τόσο στην καθημερινή επικοινωνία με παιδιά και έφηβους, όσο και στην επαγγελματική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία αυτών των ηλικιακών ομάδων. Τέλος, η ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού πρακτικών παραδειγμάτων δίνει απαντήσεις σε πλήθος ερωτημάτων, ενώ, παράλληλα, μπορεί να δημιουργήσει στον αναγνώστη νέα ερωτήματα και προβληματισμούς, που ενδεχομένως θα τον οδηγήσουν σε μια πιο προσωπική, ίσως βιωματική αναζήτηση, των δικών του αναστοχαστικών συλλογισμών και απαντήσεων.
Το βιβλίο, βασικά, απευθύνεται σε μία ευρεία γκάμα αναγνωστών, όπως σε ειδικούς συμβούλους ψυχικής υγείας και ψυχοθεραπευτές, σε όλους τους επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά και έφηβους, βρεφοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές, λογοθεραπευτές, ειδικούς θεραπευτές, εργοθεραπευτές, θεραπευτές ειδικής αγωγής, παιδιάτρους, νομικούς, σε γονείς και φροντιστές, αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να καλλιεργήσει και να βελτιώσει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες και τη σχέση του με παιδιά και εφήβους.
Στο σημείο αυτό, θα θέλαμε να σημειώσουμε πως το βιβλίο αυτό αντιπροσωπεύει την πίστη μας στη βιωματική διαδικασία της ανθρώπινης ύπαρξης, όπως και στη δυνατότητά της να πραγματώνεται, προάγεται και αναπτύσσεται ενάντια στις αντιξοότητες της ζωής. Γι’ αυτό και θέλουμε να ελπίζουμε ότι οι αναγνώστες θα αναγνωρίσουν στις σελίδες του έναν ουσιαστικό πυρήνα μάθησης και πρακτικής εφαρμογής, τόσο της βιωματικής τους διαδικασίας, όσο και της προαγωγικής τους δυνατότητας.
Κλείνοντας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους όσους συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της έκδοσης αυτού του βιβλίου. Αρχικά, τους ίδιους τους συγγραφείς που μας εμπιστεύτηκαν την έκδοσή του στα Ελληνικά. Στη συνέχεια, την ομάδα συνεργατών του Ελληνικού Κέντρου Focusing, που ανέλαβε με προθυμία το δύσκολο έργο της μετάφρασης, συγκεκριμένα, τις κυρίες Ζωή Βουλγαράκη, Έλλη Κούμουλου, Μαρίκα Ρέλλου, Ρεβέκκα Ροδοπούλου, καθώς και τον κ. Νικόλαο Κυπριωτάκη. Επίσης, την κα. Στέλλα Σταθουλοπούλου για τη γλωσσική-φιλολογική επιμέλεια. Τέλος, τον κ. Δημήτρη Παντελή – υπεύθυνο των εκδόσεων Κοντύλι για τη γενικότερη επιμέλεια και παραγωγή – καθώς και τη μικρή Άννα Κοκκολάρα της οποίας η ζωγραφιά κοσμεί το εξώφυλλο του βιβλίου.

Οπισθόφυλλο

Το να ακούει κανείς τα παιδιά είναι μια δεξιότητα την οποία γονείς, δάσκαλοι, φροντιστές και σχολικοί σύμβουλοι χρειάζεται να χρησιμοποιούν κάθε μέρα. Μέσα από το βαθύ σεβασμό τους για την ήδη υπάρχουσα στάση αυτών των ενηλίκων, οι συγγραφείς προσφέρουν μια επιπρόσθετη διάσταση στην τέχνη της επικοινωνίας με παιδιά.
Αυτό το βιβλίο αναφέρεται στην ακρόαση με πολλούς τρόπους, τόσο του βαθύτερου εαυτού μας, όσο και των άλλων. Έχει να κάνει με το να ακούμε αυτό που τα παιδιά λένε, νιώθουν και σκέφτονται, αλλά, επίσης, και με αυτό που είναι βαθύτερο από τις σκέψεις και τα συναισθήματα.
Όταν τα παιδιά μαθαίνουν να ακούν τον εσωτερικό τους κόσμο, ανιχνεύοντας αυτό που νιώθουν στο σώμα τους, εμφανίζεται αλλαγή στην συμπεριφορά. Η διαδικασία της αλλαγής, που ονομάζεται Focusing, εξηγείται με πολλούς τρόπους, μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες των συγγραφέων, μέσα από τα εργαστήριά τους, μέσα από την εκπαίδευση και μέσα από τις συνεδρίες θεραπείας παιδιών.
Οι συγγραφείς δίνουν μια δομημένη προσέγγιση για την εφαρμογή αυτής της διαδικασίας στα σχολεία και σε άλλες ομαδικές καταστάσεις, αλλά πολλά απ’ αυτήν μπορούν να αξιοποιηθούν επίσης στο σπίτι από γονείς. Με αυτό το βιβλίο μπορείτε, αρκετά αυτόνομα, να ξεκινήσετε να συνοδεύετε πιο συνειδητά τα παιδιά στην ανάπτυξη τους και, με αυτόν τον τρόπο, θα βλέπετε να μεγαλώνει η αυτοπεποίθησή τους.

Η Marta Stapert και ο Erik Verliefde ανέπτυξαν σαφή και εύκολα βήματα για δασκάλους, εργαζόμενους με παιδιά και γονείς, με σκοπό να βοηθούν παιδιά να παραμένουν σε επαφή με αυτή τη φυσική σωματικά-βιωμένη διαδικασία. Το Focusing υποστηρίζει την ανάπτυξη των παιδιών, ενδυναμώνει την αίσθηση της μοναδικότητάς τους και βοηθά στην ανακούφιση από τον πόνο παιδιών που έχουν κατακλυσθεί από τα συναισθήματά τους ή έχουν αποσυνδεθεί από αυτά. Το Focusing με παιδιά εξασκείται τώρα και διδάσκεται σε πολλές χώρες, καθώς και σε πολλά πλαίσια σε όλο τον κόσμο.

Mary Hendricks, PhD, Διευθύντρια του Ινστιτούτου Focusing

H Marta Stapert, ψυχοθεραπεύτρια παιδιών στην Ολλανδία, έμαθε το Focusing το 1985, όταν άρχιζε μόλις να εφαρμόζεται με ενήλικες. Αγαπώντας το η ίδια, η Marta το δοκίμασε με τους σχολικής ηλικίας πελάτες της και διαπίστωσε ότι για αυτούς ήταν μια φυσική διαδικασία (που εμβάθυνε την επαφή με τον εαυτό τους, προλειαίνοντας το έδαφος για ανάπτυξη και αλλαγή). Στα επόμενα είκοσι χρόνια ανέπτυξε προγράμματα και εργαστήρια για γονείς και επαγγελματίες. Ως αποτέλεσμα των προσπαθειών της, το Focusing τώρα χρησιμοποιείται σε θεσμούς και οικογένειες στην Ολλανδία, Ιαπωνία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Ισλανδία και το Σουρινάμι.

Ο Erik Verliefde έμαθε Focusing στο Βέλγιο το 1998 και ξεκίνησε να το εφαρμόζει στην εργασία του στα σχολεία. Συνειδητοποίησε πόσο πιο αποτελεσματικό θα ήταν αν οι ίδιοι οι δάσκαλοι αντιμετώπιζαν με επάρκεια τα παιδιά, απ’ όσο αν καλούσαν σε βοήθεια έναν επαγγελματία. Το Focusing ήταν ένας περισσότερο επικερδής και πραγματοποιήσιμος τρόπος για να γίνει κάτι τέτοιο.

Τον Απρίλιο του 2007 απονεμήθηκε στους Staperts από την κυβέρνηση της Ουγγαρίας ο Σταυρός Ιππότη της Αξίας [διακεκριμένο παράσημο αξίας], επειδή έφεραν αυτή την εργασία του Focusing με παιδιά στην επαγγελματική κοινότητα της Ουγγαρίας.



Τίτλος:
Προσωποκεντρική Θεραπεία – Η Focusing Βιωματική Προσέγγιση

Ελληνικό Κέντρο Focusing

Εκδόσεις: Ελληνικό Κέντρο Focusing

Τίτλος πρωτοτύπου: Person-Centred Therapy, The Focusing-Oriented Approach
Συγγραφέας: Campbell Purton
Α´ αγγλική έκδοση: Palgrave Macmillan © 2004
Μετάφραση: Γιώργος Μπανιώκος
Επιστημονική επιμέλεια: Άννα Καραλή, Παύλος Ζαρογιάννης
Γλωσσική επιμέλεια-Διόρθωση: Αντωνία Κιλεσσοπούλου
Εικαστικό εξωφύλλου: Κατερίνα Διακομή http://diakomi.com/
Εξώφυλλο-σελιδοποίηση: Δέσποινα Βαφείδου
Επιμέλεια παραγωγής: Δημήτρης Παντελής
Εκδόσεις Κονδύλι http://www.kondyli.gr/

Δείτε το βιβλίο:
https://issuu.com/kondyli/docs/kondyli_purton_focusing_book-previe

 

 

 

Προλεγόμενα

Υπήρξε μεγάλη πρόκληση για μας το πόνημα αυτό. Τελικά, μπορούμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας ευτυχείς που, μετά από εικοσιπενταετή πορεία μελέτης, κριτικού αναστοχασμού και πρακτικής εφαρμογής της προσωποκεντρικής και Focusing-βιωματικής προσέγγισης, φθάσαμε στο δημιουργικό αποτέλεσμα αυτής της έκδοσης.

Θεωρούμε ότι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του βιβλίου είναι οι βασικές θέσεις του συγγραφέα Cambpell Purton αναφορικά με τη σχέση ανάμεσα στις δύο προσεγγίσεις, τις οποίες και μοιραζόμαστε αμέριστα μαζί του. Ειδικότερα η θέση ότι δεν είναι αντιθετικές και αντικρουόμενες, αλλά συμπληρωματικές και αλληλοενεχόμενες, μια και η φιλοσοφία και οι αρχές της προσωποκεντρικής προσέγγισης είναι πηγή προέλευσης της Focusing-βιωματικής θεραπείας. Γι’ αυτό και δεν τις παραθέτει απλά, αλλά, βασισμένος στο κοινό φιλοσοφικό τους υπόβαθρο, παρακολουθεί τη διαδρομή τους, τις διερευνά, τις συγκρίνει και τις αντιπαραβάλλει. Μ’ αυτόν τον τρόπο διατυπώνει με ευκρίνεια τα στοιχεία που τις ενώνουν και αναδεικνύει το πώς η μια μπορεί να υποστηρίξει, φωτίσει και εμπλουτίσει την άλλη. Σταδιακά, επιτυγχάνει δε να αναδείξει μια σχέση ζωντανή, πολύχρονη, ταραχώδη, συγκρουσιακή, αλλά και συνάμα μια σχέση που εμπνέει, μια σχέση πολύπλοκη, με διακυμάνσεις λεπτών αποχρώσεων. Καταλήγει δε, στη συνέχεια, να εκφράσει με σαφήνεια και τη δική του θέση/πρόταση για τη σχέση των δύο προσεγγίσεων. Ακολουθώντας μια ενδεχομένως λησμονημένη και παραδοσιακή οπτική, υπογραμμίζει την πρωταρχικότητα της προσωποκεντρικής προσέγγισης και της προσωποκεντρικής θεραπείας, στους κόλπους της οποίας εντάσσει, τελικά, την Focusing-βιωματική προσέγγιση/θεραπεία. Έτσι, η τελευταία μπορεί να αποτελεί μια «αυτόνομη» προσέγγιση, αλλά παραμένει πάντα μια δυνατή κατεύθυνση της προσωποκεντρικής θεραπείας. Αυτή ακριβώς η σχέση εκφράζεται άλλωστε και μέσα από την επιλογή του τίτλου του βιβλίου.

Οι θέσεις αυτές εκφράζουν και τη δική μας οπτική, φιλοσοφία και προσέγγιση. Αυτές «υιοθετούμε» στην πρακτική μας, αλλά και στην εκπαίδευση των σπουδαστών μας στο Ελληνικό Κέντρο Focusing. Αισθανόμαστε δε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που είμαστε πλέον σε θέση να τις μοιραστούμε με συναδέλφους άλλων προσεγγίσεων, στοχαστές, ακαδημαϊκούς, ερευνητές, αλλά και με κάθε αναγνώστη που επιθυμεί να γνωρίσει την προσωποκεντρική θεραπεία και τη Focusing-βιωματική προσέγγιση, ελπίζοντας ότι μέσα από δημιουργικό διάλογο, όσο και κριτική αντιπαράθεση, θα συναντηθούμε…

Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών, θα σημειώσουμε στη συνέχεια μερικές παρατηρήσεις ως προς τους όρους της θεωρίας και φιλοσοφίας –κυρίως της Focusing-βιωματικής προσέγγισης–, επειδή το βιβλίο αυτό είναι το πρώτο που κυκλοφορεί σε σχέση με τη συγκεκριμένη θεραπευτική κατεύθυνση.

Καταρχήν, χρειάζεται να σημειωθεί πως ο Eugene Gendlin, θεμελιωτής και κύριος εκφραστής της Focusing-βιωματικής προσέγγισης, στην προσπάθειά του να διατυπώσει βασικούς όρους της σκέψης και της φιλοσοφίας του, δεν ανατρέχει σε ήδη καθιερωμένες λογικές κατηγορίες και γνωστά εννοιολογικά σχήματα, αλλά προτείνει δικούς του όρους και έννοιες. Συχνά προχωρά σε νεολογισμούς που πολύ δύσκολα μπορούν να μεταφραστούν και να αποδοθούν σε άλλη γλώσσα.

Ωστόσο, αυτό που μπορεί να αποβεί βοηθητικό και πρέπει να επισημανθεί εδώ είναι πως το βασικό και θεμελιώδες στοιχείο της σκέψης του Gendlin αποτελεί η έννοια της «διαδικασίας». Τη διαδικασία, τη διαρκή ροή, το συνεχές γίγνεσθαι, τη συνεχή κίνηση σε κάθε της πτυχή προσπαθεί να περιγράψει ο Gendlin. Για τον λόγο αυτό, για να μπορέσει δηλαδή να αποδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη διαδικαστική θεμελίωση της ζωής και των εκφράσεών της, καταφεύγει, στην αγγλική γλώσσα, στην κατάληξη -ing σχεδόν σε κάθε όρο και έννοια που χρησιμοποιεί,

ήτοι: focusing, resonating, asking, dialoging, felt sensing, languaging, implying,
experiencing, crossing, dipping, eveving, leafing, processing…

Οι όροι αυτοί είναι εξαιρετικά δύσκολο να μεταφραστούν με ακρίβεια στα ελληνικά. Πολλές φορές αποδίδονται με ουσιαστικά, άλλοτε με ρήματα ή/και με περιφραστικές εκφράσεις για να αποφευχθεί η συχνή χρήση της λέξης «διαδικασία», που θα οδηγούσε τελικά σε κατάχρηση και θα κούραζε τον αναγνώστη, αν και ακριβώς αυτό είναι που όλοι οι όροι και όλες οι έννοιες του Gendlin ενέχουν υπόρρητα: τη ροή, τη διαδικασία…

Αυτό δηλαδή που κινείται και αλλάζει συνεχώς αφήνοντας πίσω του όχι καθορισμένες βεβαιότητες, αλλά, στην καλύτερη περίπτωση, βιωματικά ίχνη, σωματικά ανιχνεύσιμα, μερικά συμβολοποιήσιμα, σε κάποιον βαθμό κατανοήσιμα και συνεπώς διευκολυντικά για τη μετακίνηση, ανάπτυξη και νοηματοδότηση της ζωής μας.

Ως εκ τούτου, θέλουμε να πιστεύουμε ότι, σύμφωνα με το πνεύμα της Focusing-βιωματικής προσέγγισης, το βιβλίο αυτό θα οδηγήσει τον αναγνώστη σε μια αλληλεπιδραστική εμπειρία και θα αποτελέσει έτσι μια αφορμή για προβληματισμό, αναστοχασμό, επιβεβαίωση ή/και αντιπαράθεση, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά στο ψυχοθεραπευτικό γίγνεσθαι του ελλαδικού χώρου.

Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τη Μαρία Κωβαίου, που με τις πολύτιμες συμβουλές και προτάσεις της συμμετείχε αποτελεσματικά στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου, καθώς και τον Νικόλαο Κυπριωτάκη, που αθόρυβα και ουσιαστικά συνέβαλε στην πραγματοποίηση του όλου εγχειρήματος. Επίσης, τον συγγραφέα και συνάδελφο Campbell Purton, που μας τίμησε και μας εμπιστεύτηκε τη μετάφραση του έργου του στα ελληνικά, τη ζωγράφο Κατερίνα Διακομή για το σχέδιο του εξωφύλλου, καθώς και τον Δημήτρη Παντελή των εκδόσεων Κοντύλι για τη συνεργασία. Άλλα τόσα ευχαριστώ ανήκουν και στους θεραπευόμενους, εκπαιδευόμενους, συνεργάτες και συναδέλφους μας, που όλα αυτά τα χρόνια εμπιστεύθηκαν τις συνεχείς και άοκνες προσπάθειές μας για την ανάπτυξη, διάδοση και εδραίωση της προσωποκεντρικής και Focusing-βιωματικής προσέγγισης, και κατέστησαν έτσι δυνατή την έκδοση αυτού του βιβλίου.

Οι επιμελητές

Άννα Καραλή, Παύλος Ζαρογιάννης
Ελληνικό Κέντρο Focusing


Τίτλος: Διαδικασία Εστίασης (Focusing)

Βιβλίο Focusing, Εκδόσεις ΠαρισιάνουEugene T. Gendlin

Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε.

Ο Gendlin υποστηρίζει ότι τα ανεπίλυτα προβλήματά μας παραμένουν στο φυσικό μας σώμα (αποτελέσματα σύγχρονης βιωματικής έρευνας είναι σύμφωνα με αυτή την αντίληψη).

Με τη διαδικασία εστίασης μπορούμε να εντοπίσουμε και στη συνέχεια να «αλλάξουμε» τα προβλήματά μας – και μάλιστα αντιλαμβανόμενοι εάν προχωρούμε μ’επιτυχία ή όχι, καθώςκαθένα από τα έξι βήματα αυτής της αποτελεσματικής μεθόδου επιφέρει αισθητή απελευθέρωση της βιωμένης έντασης. Με συνεχείς εκδόσεις, επί μια εικοσιπενταετία, και μεταφράσεις σε δεκατρείς γλώσσες, αυτό το αξιόλογο κλασικό βιβλίο δείχνει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να βρούμε το σημείο εισόδου στη «σωματική γνώση», τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να διατηρήσουμε τη σχέση μας με αυτήν, καθώς και τα ποικίλα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε, όταν προσεγγίσουμε αυτ΄΄ο το επίπεδο.

«Όλοι μπορούν να εκπαιδευθούν στη δεξιότητα εστίασης … είτε βρίσκονται σε θεραπεία, είτε όχι.» Washington Post

«Το να μαθαίνουμε πως να αποκτούμε πρόσβαση στα προσωπικά μας προβλήματα και πως να τα επιλύουμε μέσω της διαδικασίας εστίασης στη «γλώσσα» και τη σοφία του σώματος, αποτελεί μια ιστορική ανακάλυψη. Η ιδιοφυϊα του Gendlin άντεξε στη δοκιμασία του χρόνου …»

Harville Hendrix, συγγραφέας του βιβλίου: Getting the Love you Want (Αποκτώντας την Αγάπη που Επιθυμείτε)


Τίτλος : Person Centred Therapy – The Focusing-Oriented Approach

Βιβλίο CampbellCAMPBELL PURTON (he is a Senior Counsellor and Lecturer in Counselling at the University of East Anglia, UK.)

Εκδόσεις Palgrave Macmillan

Description

Since its beginnings in the 1950s, the person-centred approach to therapy has developed in many ways. In this important new text, Campbell Purton introduces the ‘focusing’ approach of Eugene Gendlin. The book discussed Gendlin’s theoretical innovations and their implications for clinical practice. It throws light on the relationship between the various schools of therapy, and on the relationship between therapy and such areas as ethics and spirituality. It will be essential reading for students and practioners of person-centred therapy.

Contents

  • Introduction
  • Rogers and the Development of Person-Centred Therapy
  • Fault-Lines in Person-Centred Theory
  • The Origins of Focusing
  • Focusing as a Taught Procedure
  • Focusing-Oriented Psychotherapy
  • Objections: Issues of Principle and Empirical Issues
  • Training and Supervision
  • Towards a Theory of Psychotherapy
  • Conclusion

Εκδόσεις – Βιβλία

Back To Top
X