+30 210 6459459 focusinghellas@yahoo.com
Focusing με Παιδιά

Βιβλίο: Marta Stapert – Erik Verliefde, Focusing με Παιδιά

Marta Stapert – Erik Verliefde

Focusing με Παιδιά

Η τέχνη της επικοινωνίας με παιδιά στο σχολείο και στο σπίτι

Εκδόσεις: Ελληνικό Κέντρο Focusing
Παραγωγή-Διανομή-Διάθεση: Εκδόσεις Κοντύλιwww.kondyli.gr

Κατεβάστε τα περιεχόμενα και δείγμα του βιβλίου

Tίτλος: Focusing με Παιδιά – Η τέχνη της επικοινωνίας με παιδιά στο σχολείο και στο σπίτι
Συγγραφείς: Marta Stapert – Erik Verliefde
Είδος: Ψυχολογία
Εκδόσεις: ‘Ελληνικό Κέντρο Focusing
Μετάφραση: Ζωή Βουλγαράκη (κεφ. 1,2,6), Παύλος Ζαρογιάννης (Πρόλογος), Άννα Καραλή (Οπισθόφυλλο), Έλλη Κούμουλου (κεφ. 8,9,10), Νικόλαος Κυπριωτάκης (11,12,13, Παράρτημα), Μαρίκα Ρέλλου (Εισαγωγή, κεφ. 3,4,5), Ρεβέκκα Ροδοπούλου (κεφ.7)
Επιστημονική επιμέλεια: Άννα Καραλή, Παύλος Ζαρογιάννης
Γλωσσική επιμέλεια-Διόρθωση: Στέλλα Σταθουλοπούλου, Νίκος Κυπριωτάκης
Εικαστικό εξωφύλλου: Ζωγραφιά της μικρής Άννας Κοκκολάρα

Εξώφυλλο-σελιδοποίηση: Δέσποινα Βαφείδου

Σελίδες: 220
ISBN 978-618-82556-1-6

Έτος έκδοσης: 2017

Τιμή: 18 €
Διανομή: Εκδόσεις Κοντύλι

Προλεγόμενα

(γράφουν οι: Παύλος Ζαρογιάννης και Άννα Καραλή)

Το βιβλίο αυτό μας συγκίνησε από την πρώτη στιγμή που το πήραμε στα χέρια μας. Είναι ένα βιβλίο απλό, θα μπορούσε να πει κανείς, χωρίς πολύπλοκες θεωρητικές αναζητήσεις, ωστόσο εξαιρετικά πλούσιο και περιεκτικό. Οι συγγραφείς καταφέρνουν να μας παρουσιάσουν, με λιτό και προσιτό τρόπο, ένα ιδιαίτερο ‘παιδο-κεντρικό’ μοντέλο επικοινωνίας και θεραπείας, που στηρίζεται στις αρχές τόσο της Προσωποκεντρικής Προσέγγισης, όσο και του Focusing (Διαδικασία Εστίασης), δίνοντας έμφαση στην παρουσίαση της πρακτικής εφαρμογής του μοντέλου τους.
Ένα μοντέλο που μπορεί να διερευνήσει περίπλοκα και κρίσιμα ζητήματα, όπως τα όρια, τη σχέση με γονείς και άλλους φροντιστές, αναπτυξιακά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικά μπλοκαρίσματα, εμπόδια επικοινωνίας, έκφρασης, κατανόησης, συσχέτισης, και γι’ αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε πτυχή της ζωής των παιδιών και των εφήβων, όπως στην οικογένεια, το σχολείο, το παιχνίδι, την κοινωνική και προσωπική τους ζωή.
Κεντρικό χαρακτηριστικό του προτεινόμενου μοντέλου είναι ότι αναδεικνύει τη σημασία και σπουδαιότητα της βιωματικότητας, της βιωματικής σχέσης με τον εαυτό και με τον άλλο. Δεν υποστηρίζει μία χειραγωγούμενη ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων, αλλά μία ανάπτυξη που εξελίσσεται μέσα από μία βιωματική σχέση τόσο με τον ίδιο τον εαυτό, όσο και με τον φροντιστή/θεραπευτή/εκπαιδευτή/δάσκαλο/καθηγητή. Γι’ αυτό το λόγο, το βιβλίο προτείνει και παρουσιάζει το πώς καλείσαι να είσαι μέσα σε μία θεραπευτική σχέση και όχι τι κάνεις σ’ αυτή. Δεν αναφέρεται δε μόνο στο πώς μπορείς να επικοινωνείς και να εργάζεσαι αποτελεσματικότερα με ένα παιδί/έναν έφηβο, αλλά καθρεπτίζει απλά και απτά τη διαδικασία του πώς μπορείς να γίνεις ένας εναργής, βιωματικός ακροατής των δυσκολιών, ανησυχιών και προβλημάτων του.
Οι συγγραφείς, βασιζόμενοι στην ευρεία γνώση και βαθιά πείρα της φιλοσοφίας και πρακτικής του Focusing, αλλά και στην πολύχρονη προσωπική τους εργασιακή εμπειρία, μοιράζονται μαζί μας προσωπικές απαντήσεις, και… αυτό κάνει το βιβλίο πολύ πρακτικό.
Ο αναγνώστης μπορεί να βρει πολύτιμο υλικό για ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων που αφορούν, τόσο στην καθημερινή επικοινωνία με παιδιά και έφηβους, όσο και στην επαγγελματική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία αυτών των ηλικιακών ομάδων. Τέλος, η ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού πρακτικών παραδειγμάτων δίνει απαντήσεις σε πλήθος ερωτημάτων, ενώ, παράλληλα, μπορεί να δημιουργήσει στον αναγνώστη νέα ερωτήματα και προβληματισμούς, που ενδεχομένως θα τον οδηγήσουν σε μια πιο προσωπική, ίσως βιωματική αναζήτηση, των δικών του αναστοχαστικών συλλογισμών και απαντήσεων.
Το βιβλίο, βασικά, απευθύνεται σε μία ευρεία γκάμα αναγνωστών, όπως σε ειδικούς συμβούλους ψυχικής υγείας και ψυχοθεραπευτές, σε όλους τους επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά και έφηβους, βρεφοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές, λογοθεραπευτές, ειδικούς θεραπευτές, εργοθεραπευτές, θεραπευτές ειδικής αγωγής, παιδιάτρους, νομικούς, σε γονείς και φροντιστές, αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να καλλιεργήσει και να βελτιώσει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες και τη σχέση του με παιδιά και εφήβους.
Στο σημείο αυτό, θα θέλαμε να σημειώσουμε πως το βιβλίο αυτό αντιπροσωπεύει την πίστη μας στη βιωματική διαδικασία της ανθρώπινης ύπαρξης, όπως και στη δυνατότητά της να πραγματώνεται, προάγεται και αναπτύσσεται ενάντια στις αντιξοότητες της ζωής. Γι’ αυτό και θέλουμε να ελπίζουμε ότι οι αναγνώστες θα αναγνωρίσουν στις σελίδες του έναν ουσιαστικό πυρήνα μάθησης και πρακτικής εφαρμογής, τόσο της βιωματικής τους διαδικασίας, όσο και της προαγωγικής τους δυνατότητας.
Κλείνοντας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους όσους συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της έκδοσης αυτού του βιβλίου. Αρχικά, τους ίδιους τους συγγραφείς που μας εμπιστεύτηκαν την έκδοσή του στα Ελληνικά. Στη συνέχεια, την ομάδα συνεργατών του Ελληνικού Κέντρου Focusing, που ανέλαβε με προθυμία το δύσκολο έργο της μετάφρασης, συγκεκριμένα, τις κυρίες Ζωή Βουλγαράκη, Έλλη Κούμουλου, Μαρίκα Ρέλλου, Ρεβέκκα Ροδοπούλου, καθώς και τον κ. Νικόλαο Κυπριωτάκη. Επίσης, την κα. Στέλλα Σταθουλοπούλου για τη γλωσσική-φιλολογική επιμέλεια. Τέλος, τον κ. Δημήτρη Παντελή – υπεύθυνο των εκδόσεων Κοντύλι για τη γενικότερη επιμέλεια και παραγωγή – καθώς και τη μικρή Άννα Κοκκολάρα της οποίας η ζωγραφιά κοσμεί το εξώφυλλο του βιβλίου.

Οπισθόφυλλο

Το να ακούει κανείς τα παιδιά είναι μια δεξιότητα την οποία γονείς, δάσκαλοι, φροντιστές και σχολικοί σύμβουλοι χρειάζεται να χρησιμοποιούν κάθε μέρα. Μέσα από το βαθύ σεβασμό τους για την ήδη υπάρχουσα στάση αυτών των ενηλίκων, οι συγγραφείς προσφέρουν μια επιπρόσθετη διάσταση στην τέχνη της επικοινωνίας με παιδιά.
Αυτό το βιβλίο αναφέρεται στην ακρόαση με πολλούς τρόπους, τόσο του βαθύτερου εαυτού μας, όσο και των άλλων. Έχει να κάνει με το να ακούμε αυτό που τα παιδιά λένε, νιώθουν και σκέφτονται, αλλά, επίσης, και με αυτό που είναι βαθύτερο από τις σκέψεις και τα συναισθήματα.
Όταν τα παιδιά μαθαίνουν να ακούν τον εσωτερικό τους κόσμο, ανιχνεύοντας αυτό που νιώθουν στο σώμα τους, εμφανίζεται αλλαγή στην συμπεριφορά. Η διαδικασία της αλλαγής, που ονομάζεται Focusing, εξηγείται με πολλούς τρόπους, μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες των συγγραφέων, μέσα από τα εργαστήριά τους, μέσα από την εκπαίδευση και μέσα από τις συνεδρίες θεραπείας παιδιών.
Οι συγγραφείς δίνουν μια δομημένη προσέγγιση για την εφαρμογή αυτής της διαδικασίας στα σχολεία και σε άλλες ομαδικές καταστάσεις, αλλά πολλά απ’ αυτήν μπορούν να αξιοποιηθούν επίσης στο σπίτι από γονείς. Με αυτό το βιβλίο μπορείτε, αρκετά αυτόνομα, να ξεκινήσετε να συνοδεύετε πιο συνειδητά τα παιδιά στην ανάπτυξη τους και, με αυτόν τον τρόπο, θα βλέπετε να μεγαλώνει η αυτοπεποίθησή τους.

Η Marta Stapert και ο Erik Verliefde ανέπτυξαν σαφή και εύκολα βήματα για δασκάλους, εργαζόμενους με παιδιά και γονείς, με σκοπό να βοηθούν παιδιά να παραμένουν σε επαφή με αυτή τη φυσική σωματικά-βιωμένη διαδικασία. Το Focusing υποστηρίζει την ανάπτυξη των παιδιών, ενδυναμώνει την αίσθηση της μοναδικότητάς τους και βοηθά στην ανακούφιση από τον πόνο παιδιών που έχουν κατακλυσθεί από τα συναισθήματά τους ή έχουν αποσυνδεθεί από αυτά. Το Focusing με παιδιά εξασκείται τώρα και διδάσκεται σε πολλές χώρες, καθώς και σε πολλά πλαίσια σε όλο τον κόσμο.

Mary Hendricks, PhD, Διευθύντρια του Ινστιτούτου Focusing

H Marta Stapert, ψυχοθεραπεύτρια παιδιών στην Ολλανδία, έμαθε το Focusing το 1985, όταν άρχιζε μόλις να εφαρμόζεται με ενήλικες. Αγαπώντας το η ίδια, η Marta το δοκίμασε με τους σχολικής ηλικίας πελάτες της και διαπίστωσε ότι για αυτούς ήταν μια φυσική διαδικασία (που εμβάθυνε την επαφή με τον εαυτό τους, προλειαίνοντας το έδαφος για ανάπτυξη και αλλαγή). Στα επόμενα είκοσι χρόνια ανέπτυξε προγράμματα και εργαστήρια για γονείς και επαγγελματίες. Ως αποτέλεσμα των προσπαθειών της, το Focusing τώρα χρησιμοποιείται σε θεσμούς και οικογένειες στην Ολλανδία, Ιαπωνία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Ισλανδία και το Σουρινάμι.

Ο Erik Verliefde έμαθε Focusing στο Βέλγιο το 1998 και ξεκίνησε να το εφαρμόζει στην εργασία του στα σχολεία. Συνειδητοποίησε πόσο πιο αποτελεσματικό θα ήταν αν οι ίδιοι οι δάσκαλοι αντιμετώπιζαν με επάρκεια τα παιδιά, απ’ όσο αν καλούσαν σε βοήθεια έναν επαγγελματία. Το Focusing ήταν ένας περισσότερο επικερδής και πραγματοποιήσιμος τρόπος για να γίνει κάτι τέτοιο.

Τον Απρίλιο του 2007 απονεμήθηκε στους Staperts από την κυβέρνηση της Ουγγαρίας ο Σταυρός Ιππότη της Αξίας [διακεκριμένο παράσημο αξίας], επειδή έφεραν αυτή την εργασία του Focusing με παιδιά στην επαγγελματική κοινότητα της Ουγγαρίας.

Πως μπορεί να μας βοηθήσει το Focusing

Το Focusing μπορεί να μας διδάξει πώς :

  • να έλθουμε σε επαφή με βαθύτερα στρώματα της ύπαρξής μας και έτσι να γνωρίσουμε τί πραγματικά αισθανόμαστε και τι πραγματικά θέλουμε.
  • να συμφιλιωθούμε με τον εαυτό μας και να τον αποδεχτούμε όπως αληθινά είναι.
  • ν’ αποκτήσουμε, ή και να βελτιώσουμε, τη σχέση μας με το σώμα μας.
  • να παίρνουμε σημαντικές αποφάσεις, μ’ εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, την κρίση μας και την αξιολογική μας ικανότητα.
  • να μετατρέψουμε την αυτοκριτική και την ασάφεια των «μηνυμάτων» μας, όσον αφορά στην προσωπική, επαγγελματική και κοινωνική μας ζωή, σε ισχυρούς συμμάχους.
  • να βιώσουμε ηρεμία, δυναμισμό και απόλαυση της ζωής

Επίσης μπορεί να συνδυασθεί με την θεραπεία μας και έτσι αυξήσει την αποτελεσματικότητά της